auta
aktuální aktuální aktuální aktuální aktuální aktuální aktuální aktuální aktuální

MY

My

O NÁS - JAK TO VLASTNĚ VŠECHNO ZAČALO

Psal se rok 1997.

S mou manželkou Haničkou jsme si vyjeli na motorce na výlet. Vítr nás zavál do Šluknova, kde jsem poprvé uviděl trucktrialovou soutěž. Moc mě to neoslovilo, jsem motokrosař, motorkář a ta velká a "neohrabaná" auta mi nic neříkala. O rok později, 1998. Mám v práci kolegu, Radovan Švanda se jmenuje, jezdili jsme po výstavách a různých veletrzích, tenhle byl zrovna v Brně, znáte to, pěkně oblečení, v lakýrkách, prostě dva štramáci. Právě jedeme domů přes Mohelnici, v tom vidíme plakáty, zvoucí na trucktrial v Mohelnických lomech, tak se zastavíme a pokoukáme, cože to vlastně je. Zaujalo nás to a bylo rozhodnuto. Postavíme soutěžní auto! Přes zimu jsme postavili auto: AVIA 31 D Na jaře, 1. dubna 1999, jsme se zúčastnili prvního českého závodu, jel se ve Vyškově, 200km od domova. Jeli jsme takzvaně po vlastní ose, neboť jsme neměli nic na převoz. Při závodě se nám rozbil reduktor, svázali jsme ho obvazy a pokračovalo se dál. Byli jsme 1. Umístění nás nastartovalo do dalších závodů. Odjeli jsme celý český seriál a tak jsme zkusili rovnou i evropský šampionát. První český závod jsme projeli motokrosovým stylem. Pak už jsme se začali rozhlížet, jak se to vlastně jezdí. Já Bohumír Čáp - řidič a Radovan Švanda(Strakoň) jako navigátor jezdíme spolu již 10 let. Prožili jsme spolu víc, než s manželkou. Za ty roky jsme již sehraný tým. Bohužel vloni při 1. Evropském závodu ve Francii došlo v soutěžní sekci k nečekané události: při jednom seskoku auta nevydržela spolujezdcova páteř, byl převezen do nemocnice a poté do Čech, kde ho čekaly náročné operace. Následkem úrazu se již nemůže účastnit těchto závodů jako spolujezdec. Museli jsme vše zvážit a najít někoho, kdo by byl schopen nahradit zraněného Radovana Švandu. Byl to Jiří Ryšavý (Rejšek), který odjezdil celou sezonu 2010. Ovšem přes zimu se dělají na závodních autech různé úpravy, tak jsme udělali úpravu se vším všudy. Letošní sezonu projede jako spolujezdec mladá pohledná slečna Dana Hlínová (Rypáček). Za uplynulých 10 let jsme byli - 5x MISTR REPUBLIKY - 1x MISTR EVROPY - 2x VICEMISTR EVROPY Na kontě máme nejvíc odjetých závodů ze všech posádek v Čechách i na Evropských kolbištích. V roce 2009 v Mohelnici jsme slavili 100 závod.

Mám svůj vlastní FANKLUB, který se mnou jezdí již léta po všech závodech a díky jim mám vše, co potřebuji – mechaniky, kuchařky, fotografy a další. Tyhle lidičky jsou s námi na závodech stále, když se daří, ale i když se zrovna nedaří.
Tvorba webu a grafický design boura.honza@seznam.cz